Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu /

Pozornost je věnována odbornému stylu - útvaru výklad. S odborným stylem přicházejí studenti do styku při tvorbě bakalářských prací. Jazyka je třeba užívat v množství různých situací a funkcí. Při zpracování odborného textu jde o reprodukci textu a o produkci. Již na středních školách by se měli stu...

Celý popis

Uloženo v:
Podrobná bibliografie
Hlavní autor: Dvořák, Karel, 1930- (Autor)
Médium: Kniha
Jazyk:Czech
Vydáno: (České Budějovice : Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2014
Vydání:1. vyd.
Edice:Studijní text
Témata:
Tagy: Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
LEADER 03173nam a2200445 4500
001 KN4348500000159878
005 20200905142241.0
008 141031s2014 xr |||||||||||||||||cze d
020 |a 978-80-87472-77-4  |q (brož.) 
040 |a CBD006  |b cze 
072 7 |a 81  |x Lingvistika. Jazyky  |2 Konspekt 
080 |a 378.011.3-052  |2 h 
080 |a 81’42  |2 h 
080 |a 81’42’373.46  |2 h 
080 |a 81’23  |2 h 
080 |a (437.3)  |2 (h 
080 |a (048.8)  |2 (h 
100 1 |a Dvořák, Karel,  |d 1930-  |4 aut 
245 1 0 |a Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu /  |c Karel Dvořák 
250 |a 1. vyd. 
260 |a (České Budějovice :  |b Vysoká škola evropských a regionálních studií,  |c 2014 
300 |a 32 s. ;  |c 25 cm 
490 1 |a Studijní text 
504 |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy. 
520 |a Pozornost je věnována odbornému stylu - útvaru výklad. S odborným stylem přicházejí studenti do styku při tvorbě bakalářských prací. Jazyka je třeba užívat v množství různých situací a funkcí. Při zpracování odborného textu jde o reprodukci textu a o produkci. Již na středních školách by se měli studenti seznamovat s textem a s prostředky, které výstavbu komunikátu kondenzují a uvolňují. Příliš kondenzované vyjadřování bývá na úkor srozumitelnosti textu. Vedle tvorby textu je důležité jeho přijímání. Přijímání textu je činnost zvláště náročná, obzvláště jsou-li texty nadměrně kondenzované. V odborných textech je kondenzace samozřejmá, nesmí však jít o narušení srozumitelnosti. Studenti by se měli seznamovat s prostředky, které kondenzaci způsobují. Text nepředstavuje homogenní nečleněný tvar. Vedle členění textu na hieraticky vyšší oddíly, odstavce, kapitoly se uplatňují vysvětlivky, citace, odkazy na odbornou literaturu, z níž bylo čerpáno. 
650 0 7 |a jazykový projev  |2 czenas 
650 0 7 |a odborné texty  |2 czenas 
650 0 7 |a struktura a kompozice textu  |2 czenas 
650 0 7 |a vysokoškolští studenti  |2 czenas 
651 7 |a Česko  |2 czenas 
655 7 |a studie  |2 czenas 
830 0 |a Studijní text 
910 |a CBD006 
999 |c 5427  |d 5427 
993 |0 0  |1 434850018696  |4 0  |6 C_2584_000000000000000  |7 0  |9 19088  |b 0  |c 18696  |d 2014-10-31  |e 0  |f DOSP  |g C2584  |h 85.00  |l DOSP  |r 2019-09-01  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN 
993 |0 0  |1 434850018697  |4 0  |6 C_2584_000000000000000_V1  |7 0  |9 19089  |b 0  |c 18697  |d 2014-10-31  |e 1  |f DOSP  |g C2584 v1  |h 85.00  |l DOSP  |m 1  |r 2023-12-20  |s 2023-10-24  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN 
993 |0 0  |1 434850018698  |4 0  |6 C_2584_000000000000000_V2  |7 0  |9 19090  |b 0  |c 18698  |d 2014-10-31  |e 0  |f DOSP  |g C2584 v2  |h 85.00  |l DOSP  |r 2019-09-01  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN 
993 |0 0  |1 434850018699  |4 0  |6 C_2584_000000000000000_V3  |7 0  |9 19091  |b 0  |c 18699  |d 2014-10-31  |e 0  |f PB  |g C2584 v3  |h 85.00  |l PB  |r 2019-09-01  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN 
993 |0 0  |1 434850018700  |4 0  |6 C_2584_000000000000000_V4  |7 0  |9 19092  |b 0  |c 18700  |d 2014-10-31  |e 0  |f PB  |g C2584 v4  |h 85.00  |l PB  |r 2019-09-01  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN 
993 |0 0  |1 434850018701  |4 0  |6 C_2584_000000000000000_V5  |7 0  |9 19093  |b 0  |c 18701  |d 2014-10-31  |e 0  |f PB  |g C2584 v5  |h 85.00  |l PB  |r 2019-09-01  |t 5  |w 2019-09-01  |y KN