Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu /
Pozornost je věnována odbornému stylu - útvaru výklad. S odborným stylem přicházejí studenti do styku při tvorbě bakalářských prací. Jazyka je třeba užívat v množství různých situací a funkcí. Při zpracování odborného textu jde o reprodukci textu a o produkci. Již na středních školách by se měli stu...
Uloženo v:
Hlavní autor: | |
---|---|
Médium: | Kniha |
Jazyk: | Czech |
Vydáno: |
(České Budějovice :
Vysoká škola evropských a regionálních studií,
2014
|
Vydání: | 1. vyd. |
Edice: | Studijní text
|
Témata: | |
Tagy: |
Přidat tag
Žádné tagy, Buďte první, kdo otaguje tento záznam!
|
LEADER | 03173nam a2200445 4500 | ||
---|---|---|---|
001 | KN4348500000159878 | ||
005 | 20200905142241.0 | ||
008 | 141031s2014 xr |||||||||||||||||cze d | ||
020 | |a 978-80-87472-77-4 |q (brož.) | ||
040 | |a CBD006 |b cze | ||
072 | 7 | |a 81 |x Lingvistika. Jazyky |2 Konspekt | |
080 | |a 378.011.3-052 |2 h | ||
080 | |a 81’42 |2 h | ||
080 | |a 81’42’373.46 |2 h | ||
080 | |a 81’23 |2 h | ||
080 | |a (437.3) |2 (h | ||
080 | |a (048.8) |2 (h | ||
100 | 1 | |a Dvořák, Karel, |d 1930- |4 aut | |
245 | 1 | 0 | |a Komunikace jako základní funkce dorozumění a stavba textu / |c Karel Dvořák |
250 | |a 1. vyd. | ||
260 | |a (České Budějovice : |b Vysoká škola evropských a regionálních studií, |c 2014 | ||
300 | |a 32 s. ; |c 25 cm | ||
490 | 1 | |a Studijní text | |
504 | |a Obsahuje bibliografii a bibliografické odkazy. | ||
520 | |a Pozornost je věnována odbornému stylu - útvaru výklad. S odborným stylem přicházejí studenti do styku při tvorbě bakalářských prací. Jazyka je třeba užívat v množství různých situací a funkcí. Při zpracování odborného textu jde o reprodukci textu a o produkci. Již na středních školách by se měli studenti seznamovat s textem a s prostředky, které výstavbu komunikátu kondenzují a uvolňují. Příliš kondenzované vyjadřování bývá na úkor srozumitelnosti textu. Vedle tvorby textu je důležité jeho přijímání. Přijímání textu je činnost zvláště náročná, obzvláště jsou-li texty nadměrně kondenzované. V odborných textech je kondenzace samozřejmá, nesmí však jít o narušení srozumitelnosti. Studenti by se měli seznamovat s prostředky, které kondenzaci způsobují. Text nepředstavuje homogenní nečleněný tvar. Vedle členění textu na hieraticky vyšší oddíly, odstavce, kapitoly se uplatňují vysvětlivky, citace, odkazy na odbornou literaturu, z níž bylo čerpáno. | ||
650 | 0 | 7 | |a jazykový projev |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a odborné texty |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a struktura a kompozice textu |2 czenas |
650 | 0 | 7 | |a vysokoškolští studenti |2 czenas |
651 | 7 | |a Česko |2 czenas | |
655 | 7 | |a studie |2 czenas | |
830 | 0 | |a Studijní text | |
910 | |a CBD006 | ||
999 | |c 5427 |d 5427 | ||
993 | |0 0 |1 434850018696 |4 0 |6 C_2584_000000000000000 |7 0 |9 19088 |b 0 |c 18696 |d 2014-10-31 |e 0 |f DOSP |g C2584 |h 85.00 |l DOSP |r 2019-09-01 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 434850018697 |4 0 |6 C_2584_000000000000000_V1 |7 0 |9 19089 |b 0 |c 18697 |d 2014-10-31 |e 1 |f DOSP |g C2584 v1 |h 85.00 |l DOSP |m 1 |r 2023-12-20 |s 2023-10-24 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 434850018698 |4 0 |6 C_2584_000000000000000_V2 |7 0 |9 19090 |b 0 |c 18698 |d 2014-10-31 |e 0 |f DOSP |g C2584 v2 |h 85.00 |l DOSP |r 2019-09-01 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 434850018699 |4 0 |6 C_2584_000000000000000_V3 |7 0 |9 19091 |b 0 |c 18699 |d 2014-10-31 |e 0 |f PB |g C2584 v3 |h 85.00 |l PB |r 2019-09-01 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 434850018700 |4 0 |6 C_2584_000000000000000_V4 |7 0 |9 19092 |b 0 |c 18700 |d 2014-10-31 |e 0 |f PB |g C2584 v4 |h 85.00 |l PB |r 2019-09-01 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN | ||
993 | |0 0 |1 434850018701 |4 0 |6 C_2584_000000000000000_V5 |7 0 |9 19093 |b 0 |c 18701 |d 2014-10-31 |e 0 |f PB |g C2584 v5 |h 85.00 |l PB |r 2019-09-01 |t 5 |w 2019-09-01 |y KN |